Όσα εργαλεία και αν μας προσφέρει η νέα ψηφιακή τεχνολογία μέσα από το διαδίκτυο για την προώθηση της επιχείρησής μας, δεν θα πρέπει να λησμονούμε τα οφέλη που υπάρχουν και από τον κλασικό τρόπο μάρκετινγκ, όπως είναι η διανομή φυλλαδίων. Πολλοί έμποροι που ξεκινούν την σταδιοδρομία τους, θεωρούν την παραδοσιακή προώθηση προϊόντων ξεπερασμένη και ότι δεν μπορεί να προσφέρει τα ανάλογα αποτελέσματα στην προσέγγιση πελατών και στην αύξηση πωλήσεων. Ωστόσο, υπάρχουν αρκετοί που πιστεύουν στα παραδοσιακά μέσα διαφήμισης, ειδικά οι μικρές τοπικές επιχειρήσεις. Οι περισσότερες απ’ αυτές οδηγούνται στην επιλογή της ψηφιακής διαφήμισης γιατί πιστεύουν ότι έτσι θα γλιτώσουν πολύτιμο χρόνο από την παραγωγή του ψηφιακού προϊόντος και από τη διανομή του, την οποία θεωρούν πολύ περιορισμένη και αναποτελεσματική. Είναι όμως έτσι;
Ο βασικός λόγος που επιλέγουμε μία καμπάνια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή μία πληρωμένη διαφήμιση PPC σε μία μηχανή αναζήτησης, είναι γιατί πιστεύουμε ότι μπορούμε να προσεγγίσουμε ένα ευρύ κοινό, πολύ μεγαλύτερο από αυτό που θα προσεγγίζαμε με μία απλή διανομή φυλλαδίου. Επίσης, το εύρος των διαφημίσεων είναι αρκετά μεγάλο, γιατί μας επιτρέπει να εμφανιζόμαστε σε χιλιάδες σελίδες ταυτόχρονα, σε διάφορους τόπους και γλώσσες. Αυτό όμως το χαρακτηριστικό που έχουν οι ψηφιακές διαφημίσεις, δεν σημαίνει ότι, με ένα φυλλάδιο πρέπει να καταργήσει τη σημασία που έχει και η τοπική διαφήμιση.
Κυρίως οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις που δεν έχουν ένα μεγάλο budget να διαθέσουν για την προώθησή τους, τους είναι πιο εύκολο να σχεδιάσουν ένα φυλλάδιο και να το μοιράσουν τοπικά, εκεί που πιστεύουν ότι θα ανταποκριθεί το κοινό τους. Την ίδια τακτική χρησιμοποιούν και οι μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων με καταναλωτικά αγαθά, διανέμοντας πολύχρωμα φυλλάδια και πολυσέλιδα με ευκαιρίες και κουπόνια εκπτώσεων, που μπορούν άμεσα να χρησιμοποιήσουν οι καταναλωτές, παίρνοντας στα χέρια τους το φυλλάδιο.
Η διανομή φυλλαδίων στην Αθήνα αλλά και στην επαρχία έχει μεγάλο αντίκτυπο στο κοινό, γιατί ο περισσότερος κόσμος μένει στα μεγάλα αστικά κέντρα. Μπορεί δηλαδή μία επιχείρηση, οργανώνοντας άμεσα μία διανομή φυλλαδίων σε μετρό, στο Σύνταγμα, στα τρένα του ηλεκτρικού, στο σταθμό υποδοχής των λεωφορείων ή σε άλλα σημεία συγκέντρωσης πολιτών, να επιτύχει άμεσα και πιο γρήγορα το στόχο της, από μία ψηφιακή διαφήμιση που μπορεί να χρειαστεί αρκετό χρόνο για να αρχίσει να προβάλλεται στο αντίστοιχο κοινό.
Υπάρχουν και άλλα πολλά πλεονεκτήματα από τη διανομή φυλλαδίων και έντυπου υλικού, όπως είναι, για παράδειγμα, μια τοπική εφημερίδα με διαφημίσεις. Υπάρχει μεγαλύτερη αμεσότητα με το κοινό, γιατί δίνουμε την ευκαιρία στον πελάτη να επωφεληθεί από την προσφορά, από τη στιγμή που θα λάβει στα χέρια του το διαφημιστικό προϊόν. Μπορούμε δηλαδή για κάποιες υπηρεσίες ή καινούργια προϊόντα, να τοποθετήσουμε κάποια κουπόνια προσφοράς και μία ημερομηνία λήξης στο φυλλάδιό μας, που θα αναγκάσει τους καταναλωτές να ανταποκριθούν γρηγορότερα. Αυτές οι πρακτικές, σε συνδυασμό με την υλοποίηση και τον σχεδιασμό ενός ωραίου φυλλαδίου με ζωντανά χρώματα και έξυπνα μηνύματα, μπορούν να αποδώσουν τα μέγιστα, ακόμα και για πολύ μικρές επιχειρήσεις.
Ένα άλλο πλεονέκτημα που έχει η έντυπη διαφήμιση είναι ότι μπορούμε να την προσαρμόσουμε όπως εμείς θέλουμε, χωρίς τους περιορισμούς που βάζουν οι εταιρείες κοινωνικής δικτύωσης. Με τις σύγχρονες μεθόδους επικοινωνίας, όπως είναι τα κινητά και τα tablet, μπορούμε να φτιάξουμε έξυπνες διαφημίσεις που να περιέχουν κάποια QR codes, κεντρίζοντας την περιέργεια των χρηστών.