BLOGS EVIASPORTS.GR ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ ΠΡΟΠΟΝΗΤΕΣ ΣΤΗΛΕΣ

Δ. Ελευθεριάδης: Πως μία συζήτηση στα αποδυτήρια μπορεί να αποδειχθεί πολυτιμότερη απο μία ακόμη προπόνηση στο γήπεδο.

Βιαζόμαστε πολλές φορές να ξεκινήσουμε την προπόνηση. Είτε γιατί οι συνθήκες το επιβάλουν (περιορισμένοι χρόνοι, χώροι λόγω έλλειψης γηπέδων), είτε γιατί σχεδιάσαμε μια εκπληκτική προπόνηση.

Γράφει ο Δημήτρης Ελευθεριάδης

Γιατί πρέπει να τρέξουμε.

Γιατί οι ποδοσφαιριστές θέλουν να παίξουν.

Κανείς δεν διαφωνεί, πως μια ομιλία στυλ Κάστρο στα αποδυτήρια, με τον προπονητή να ξεκινά τη συζήτηση από τη χρησιμότητα της εφαρμογής της άμυνας ζώνης… που καταλήγει στη Μάχη του Μαραθώνα. Με ένα ενδιάμεσο πέρασμα από τα ‘δικά μας τότε’ (δικά του) δύσκολα αλλά όμορφα χρόνια… κουράζει τους παίκτες ακροατές και ίσως δεν προσφέρει και κάτι ουσιώδες στην πρόοδο τους.

Περισσότερο ίσως όταν συνοδεύονται κι από ένα εξάψαλμο για την απόδοση της Κυριακής.

Μιλάμε όμως για εγκεφαλικό άθλημα, με αντίστοιχες απαιτήσεις.

Με πολλές και διαρκείς εναλλαγές καταστάσεων, ερεθισμάτων, συναισθημάτων.

Αν στην προθέρμανση προετοιμάζουμε το σώμα και το μυαλό οπωσδήποτε:

η ψυχή πως θα προετοιμαστεί για να ανταπεξέλθει;

Το σχέδιο της προπόνησης στον πίνακα ανακοινώσεων, το θεωρητικό μέρος που εξηγεί τους λόγους της καθημερινής προπόνησης, σε συζήτηση με τους ποδοσφαιριστές μπορεί να φέρει εκπληκτικά αποτελέσματα. Συνδημιουργοί πλέον και οι ίδιοι του πλάνου και όχι απλά όργανα εκτέλεσης ενός σχεδίου. Η προπόνηση της ομάδας είναι πλέον δική τους.

Αρκεί μόνο αυτό;

Καμία ομάδα ανθρώπων δεν θα πετύχει αν τα μέλη της δεν αναπτύξουν δεσμούς, ισχυρούς.

Η καθημερινή επαφή, ο κοινός στόχος, οι κανόνες και τα όρια είναι υλικά πρώτης ποιότητας για μια γερή κατασκευή που θα αντέξει στις δοκιμασίες.

Κι αν η αγάπη, (απαραίτητο συστατικό) η ενσυναίσθηση, προϋποθέτουν γνώση και αντίληψη.

Αυτά ‘προπονούνται’;

 

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ

Συνηθισμένη εικόνα: οι παίκτες καθισμένοι στους πάγκους των αποδυτηρίων.

Ο προπονητής όρθιος στον πίνακα.

Σπάμε την εικόνα, αλλάζουμε το σκηνικό.

Αυτή την ημέρα δουλεύουμε στη γνώση. Θα μάθουμε τον εαυτό μας και τον συμπαίκτη μας.

Με τη σειρά του, ο κάθε ποδοσφαιριστής, όρθιος ο ίδιος μπροστά στην ομάδα, αναλαμβάνει την ευθύνη του:

‘Το δυνατό μου σημείο ως ποδοσφαιριστής, είναι…’ ( ο ίδιος γνωρίζει καλύτερα) .

Αφού ολοκληρωθεί ο κύκλος, προχωράμε στο επόμενο στάδιο.

‘Το αδύνατο μου σημείο ως ποδοσφαιριστής είναι…’ (ο ίδιος γνωρίζει επίσης).

Σε αυτή τη διαδικασία ο προπονητής απλά συντονίζει τη διαδικασία, δεν παρεμβαίνει.

Αντίθετα οι παίκτες έχουν διάλογο, συμπληρώνουν, εκφράζουν άποψη, συναισθήματα.

 

ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ

Κάθε ποδοσφαιριστής κρατά το θετικό του στοιχείο ως θησαυρό.

Είναι η κατάκτηση του και τίποτα δεν μπορεί να του την στερήσει.

Οι συμπαίκτες και ο προπονητής του, αναγνωρίζουν αυτό το στοιχείο.

Κάθε ποδοσφαιριστής αποδέχεται και αγαπά το όποιο μειονέκτημα του.

Σε αυτό θα επικεντρωθεί για να γίνει καλύτερος. Είναι η ευκαιρία του.

Με τη βοήθεια του προπονητή του και των συμπαικτών του.

Θα γίνει καλύτερος, για τον εαυτό του και την ομάδα.

 

ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ

Είναι εκπληκτικοί οι διάλογοι μεταξύ των παικτών: στο μεγάλο ποσοστό, όσο κι αν φανεί παράξενο, ειδικότερα στις μικρές ηλικίες, η δυσκολία στην έκφραση δεν αφορά τα μειονεκτήματα, αλλά τα προτερήματα. Σε αυτό το σημείο είναι θαυμαστή η επίδραση του συμπαίκτη του! Έρχεται ο ίδιος να παρακινήσει, υπενθυμίζει στον συμπαίκτη τις αρετές του, τον προτρέπει να εκφραστεί. Η κίνηση αυτή γιγαντώνει την εμπιστοσύνη και το δέσιμο των μελών. Τονώνει αφάνταστα την αυτοπεποίθηση.

Σε ό,τι αφορά τις αδυναμίες. Συνηθίζουμε να λέμε ψέματα στον εαυτό μας. Ώστε να πείσουμε και τους ανθρώπους του περιβάλλοντος μας. Η διαδικασία αυτή σαφώς αναβάλλει, εμποδίζει την ανάπτυξη μας.

Αντίθετα μπροστά στην ομάδα, δεν θα είναι τόσο εύκολο να μην είμαστε ειλικρινείς.

Η αποδοχή αυτής της πλευράς, έχει άμεσο αποτέλεσμα.

Η βελτίωση ήρθε πριν καν μπούμε στο γήπεδο.

Τέλος, πάντα υπάρχει ο ηγέτης, ο καλύτερος παίκτης.

Όπως και ο όχι τόσο καλός.

Η αποδοχή των αρνητικών.

Η έκφραση των θετικών.

Ενισχύει τους δεσμούς, την ισότητα στα δικαιώματα αλλά και τις υποχρεώσεις όλων.

 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Ο χρόνος της προπόνησης ήταν 90′ λεπτά.

Έμειναν 40′.

-Τι μπορούμε να δουλέψουμε τώρα;

-Τίποτα! Δουλέψαμε ήδη!

-Και τι κάνουμε τώρα;

-Ό,τι λέει το ποδόσφαιρο να κάνουμε, ό,τι κάναμε και κάνουμε με τους φίλους μας.

Παίζουμε ελεύθερα και χαιρόμαστε!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Retro Basket: Οι παμπαίδες της ΑΓΕ Χαλκίδας το 1991!

Παναγιώτης Νικολάου

Α’ ΕΠΣΕ: Προποντίδα-Ελλήσποντος 5-1

Ιάσονας Πάνος

Προπονητές: Επανεξετάσεις-ανανεώσεις σχολών

Κώστας Λαγός