Αγαπημένα ΡΟΗ ΑΛΛΑ ΣΠΟΡ ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

WRC – Ράλλυ Σουηδίας: Πρώτη φετινή νίκη για Evans, παρθενικό βάθρο για Rovanpera (photos+videos)

Οι Elfyn Evans-Scott Martin έγιναν οι πρώτοι Βρετανοί στην ιστορία που επικρατούν στο Ράλλυ Σουηδίας, με τους Ott Tanak-Martin Jarveoja να τερματίζουν δεύτεροι και τους Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen να κατακτούν την τρίτη θέση, μετά από εντυπωσιακή επίδοση στην Power Stage.

Με τον καιρό να δυσκολεύει διοργανωτές, ομάδες και πληρώματα ως την τελευταία στιγμή, ολοκληρώθηκε το φετινό Ράλλυ Σουηδίας. Η αυξημένη θερμοκρασία ελαχιστοποίησε το χιόνι στην ειδική διαδρομή Likenas, η οποία είχε προγραμματιστεί να διεξαχθεί δυο φορές. Έτσι, οι διοργανωτές αποφάσισαν την ακύρωση του πρώτου περάσματος, ώστε να είναι βέβαιοι για την πραγματοποίηση της Power Stage, η οποία μεταδίδεται ζωντανά σε όλον τον κόσμο.

Το οδόστρωμα στην Power Stage μήκους 21,19 χιλιομέτρων είχε επηρεαστεί από τη βροχή, συνδυάζοντας λάσπη και σημεία με πάγο. Μη θέλοντας να ρισκάρουν, αφού είχαν δημιουργήσει διαφορά ασφαλείας από χθες, οι Elfyn Evans-Scott Martin (Toyota Yaris WRC) δεν πίεσαν ιδιαίτερα, φτάνοντας ωστόσο στη νίκη. Μια νίκη που έχει ιδιαίτερη σημασία, αφού είναι η παρθενική του Evans με τη νέα του ομάδα -και δεύτερη στην καριέρα του,- η πρώτη στην καριέρα του Scott Martin και η πρώτη, για Βρετανούς, στο Ράλλυ Σουηδίας. Με αυτόν τον τρόπο, ο Evans βρίσκεται για πρώτη φορά στην καριέρα του επικεφαλής στη βαθμολογία Οδηγών, έστω και σε ισοβαθμία με τον Thierry Neuville, λόγω καλύτερων αποτελεσμάτων. Στη δεύτερη θέση, ολοκλήρωσαν την προσπάθειά τους οι Ott Tanak-Martin Jarveoja (Hyundai i20 Coupe WRC), που σημείωσαν το πρώτο τους βάθρο με τη Hyundai. Οι Εσθονοί προσπάθησαν στην Power Stage, ωστόσο σημείωσαν τον 4ο χρόνο, διαφυλάσσοντας πάντως τη θέση τους.

Αυτοί που έκλεψαν τις εντυπώσεις -και- σήμερα, ήταν οι Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen (Toyota Yaris WRC). Ο Rovanpera αποδείχθηκε ταχύτερος όλων στην Power Stage, με σημαντική μάλιστα διαφορά από κορυφαίους αντιπάλους όπως οι Neuville, Ogier και Tanak που ακολούθησαν. Ο 19χρονος Φινλανδός έκανε τη διαφορά περίπου στο μέσο της ειδικής διαδρομής, όπου η παρουσία πάγου απαιτούσε ρίσκα. Με αυτόν τον τρόπο, σημείωσε τον πρώτο ταχύτερο χρόνο της καριέρας του και ανέβηκε για πρώτη φορά στο βάθρο, τερματίζοντας στην 3η θέση. Επίδοση που αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία από τη στιγμή που πίσω του βρέθηκε ο Sebastien Ogier, ο οποίος τερμάτισε στην 4η θέση με συνοδηγό τον Julien Ingrassia. O Γάλλος παραδέχθηκε πως δεν αποδείχθηκε αρκετά τολμηρός στην Power Stage, όπου σημείωσε τον τρίτο χρόνο.

Στην 5η θέση διατηρήθηκαν οι Esapekka Lappi-Janne Ferm (Ford Fiesta WRC), οι οποίοι άντεξαν στην επίθεση των Thierry Neuville-Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC). Οι Βέλγοι προσπάθησαν στην Power Stage, όπου σημείωσαν τον δεύτερο χρόνο, ωστόσο δεν κατάφεραν να ξεπεράσουν τους Φινλανδούς, τερματίζοντας στην 6η θέση. Στις επόμενες θέσεις δεν υπήρξαν αλλαγές, με τους Craig Breen-Paul Nagle (Hyundai i20 Coupe WRC) να τερματίζουν στην 7η θέση, εμπρός από τους Teemu Suninen-Jarmo Lehtinen (Ford Fiesta WRC) και Takamoto Katsuta-Dan Barritt (Toyota Yaris WRC).

Στο WRC3, για ιδιώτες οδηγούς με αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally2, η μάχη για τη νίκη δόθηκε μεταξύ δύο φινλανδικών πληρωμάτων. Οι Jari Huttunen-Mikko Lukka (Hyundai NG i20) τερμάτισαν 10οι γενικής και έφτασαν στη νίκη, επικρατώντας των Emil Lindholm-Mikael Korhonen (Skoda Fabia evo), οι οποίοι προηγούνταν σε μεγάλο μέρος του αγώνα, με διαφορά 5”. Το βάθρο της κατηγορίας, συμπλήρωσαν οι Johan Kristofersson-Stig Runne Skjaermoen (VW Polo GTI).

Στο WRC2, για ομάδες με αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally2, οι Mads Ostberg-Torstein Eriksen (PHSport – Citroen C3) διπλασίασαν τις νίκες τους στην κατηγορία. Δεύτεροι τερμάτισαν οι Ole Christian Veiby-Jonas Andersson (Hyundai Motorsport N, Hyundai NG i20) και τρίτοι, οι Σουηδοί Pontus Tidemand-Patrik Barth (Toksport WRT, Skoda Fabia evo).

Στο JWRC, που διεξάγεται με Ford Fiesta Rally4 ενιαίων προδιαγραφών, οι Σουηδοί Tom Kristensson-Joakim Sjoberg κατέκτησαν την πρώτη φετινή τους νίκη. Στη δεύτερη θέση ολοκλήρωσαν οι Λετονοί Martins Sesks-Renars Francis, ενώ στο βάθρο ανέβηκαν επίσης οι Εσθονοί Ken Torn-Kauri Pannas.

Η συνέχεια για τo WRC, θα δοθεί στις 12-15 Μαρτίου, με το χωμάτινο Ράλλυ Μεξικού.

Το πανόραμα του Ράλλυ Σουηδίας

Ε.Δ.: 9

Μήκος: 148,55 χλμ.

Νικητές Ε.Δ.: Evans 5, Tanak 2, Neuville-Rovanpera 1

Επικεφαλής ανά Ε.Δ.: Evans 1-9

Τελική κατάταξη

1. Evans-Martin (Toyota Yaris WRC) 1:11.43,1

2. Tänak-Järveoja (Hyundai i20 Coupe WRC) +12,7”

3. Rovanperä-Halttunen (Toyota Yaris WRC) +20,2”

4. Ogier-Ingrassia (Toyota Yaris WRC) +23,6”

5. Lappi-Ferm (Ford Fiesta WRC) +32,4”

6. Neuville-Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) +33,8”

7. Breen-Nagle (Hyundai i20 Coupe WRC) +1:00,9”

8. Suninen-Lehtinen (Ford Fiesta WRC) +1:24,5”

9. Katsuta-Barritt (Toyota Yaris WRC) +1:59,6”

10. Huttunen-Lukka (Hyundai NG i20 Rally2) +4:03,0”

Κατάταξη Power Stage: 1. Rovanpera-Halttunen (5 βαθμοί), 2. Neuville-Gilsoul +3,7” (4 βαθμοί), 3. Ogier-Ingrassia +3,9” (3 βαθμοί), 4. Tanak-Jarveoja +4,6” (2 βαθμοί), 5. Lappi-Ferm +6,8” (1 βαθμός)

WRC2: 1. Ostberg-Eriksen (Citroen C3), 2. Veiby-Andersson (Hyundai NG i20), 3. Tidemand-Barth (Skoda Fabia evo)

WRC3: 1. Huttunen-Lukka (Hyundai NG i20), 2. Lindholm-Korhonen (Skoda Fabia evo)

JWRC: 1. Kristensson-Sjoberg, 2. Sesks-Francis, 3. Torn-Pannas

Βαθμολογία Οδηγών: 1. Evans 42, 2. Neuville 42, 3. Ogier 37, 4. Rovanpera 30, 5. Lappi 24, 6. Tanak 20

Βαθμολογία Κατασκευαστών: 1. Toyota 73, 2. Hyundai 63, 3. M-Sport Ford 40

Δείτε φωτογραφίες πατώντας ΕΔΩ.

@World/ A.Lavadinho/ G.Makai / C.Lopez / L.Martincich

Δημοσιεύτηκε από At World στις Σάββατο, 15 Φεβρουαρίου 2020

Πηγή: 4troxoi.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Όλυμπος Γυμνού: Ευχαριστήρια ανακοίνωση για Στ. Ράζο

Κώστας Λαγός

Β. Τσιμιχόδημος: ‘Είχαμε καθολική υπεροχή’

Κώστας Λαγός

Αβαντίδες: Όλο το πρόγραμμα της Α’ Εθνικής 2019-20

Κώστας Λαγός