BLOGS ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ ΠΡΟΠΟΝΗΤΕΣ Στήλες

Π. Τοκπασίδης: Η δομή της προπονητικής μονάδας

Η ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Το κυρίαρχο στοιχείο σε μια προπόνηση μεταξύ των ποδοσφαιριστών αλλά και του προπονητή είναι Η ΜΠΑΛΑ.

Είναι ο ΒΑΣΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΑΣ.

Είναι ο ΤΡΟΠΟΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΜΑΣ.

Η ΣΧΕΣΗ ΜΑΣ με την ΜΠΑΛΑ είναι ΠΑΘΟΣ – ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ.

Υπάρχουν όμως βασικά ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ που πρέπει να κάνουμε στον ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ για να ΣΧΕΔΙΑΣΟΥΜΕ μια ΣΩΣΤΑ ΔΟΜΗΜΕΝΗ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ που στο τέλος της θα έχει ΠΕΤΥΧΕΙ σε μεγάλο βαθμό ΤΟΝ ΣΤΟΧΟ ΤΗΣ.

ΤΑ 5 W (What; Why; Where; When; Who;)

What – Τι θέλω να κάνω;

Why – Γιατί το κάνω;

Where – Που θα το κάνω;

When – Πότε θέλω να το κάνω;

Who – Ποιος θα συμμετέχει σε αυτό που θέλω να κάνω;

Αν καταφέρουμε και κατανοήσουμε σωστά τα παραπάνω ερωτήματα και οι απαντήσεις μας είναι σαφής τότε θα μας βοηθήσουν στον σχεδιασμό αλλά και στην επίτευξη των στόχων που θέτουμε.

Κύρια στοιχεία μιας Δομημένης Προπόνησης είναι:

  • Ο ΧΩΡΟΣ
  • Ο ΧΡΟΝΟΣ
  • Η ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ (ΕΠΑΝΑΛΗΨΕΙΣ)
  • Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΩΝ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΣΤΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ
Η ΔΟΜΗ ΜΙΑ ΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ – Η ΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
  • Διάγνωση της παρούσας κατάστασης
  • Καθορισμός Στόχων (Ατομικό ή Συλλογικό Επίπεδο)
  • Εφαρμογή του Προγράμματος
  • Σχεδιασμός – Πλάνο
  • Έλεγχος – Αξιολόγηση

Σίγουρα θα πρέπει να λάβουμε υπόψιν μας την ηλικία των αθλητών μας, τις ιδιαιτερότητές τους, την διάθεση και προθυμία για προπόνηση, την δεκτικότητα, την επιβάρυνση και τον ρυθμό βελτίωσης της απόδοσης. Επίσης τις κλιματολογικές συνθήκες και τα υλικά μέσα που θα χρειαστούν.

Στις προπονήσεις μας θα πρέπει να λαμβάνουμε υπόψιν πάντα τις 4 ΦΑΣΕΙΣ του ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ. Αλλά τελευταία και τις ΣΤΑΤΙΚΕΣ ΦΑΣΕΙΣ που έχουν φέρει μεγάλες επιτυχίες σε μεγάλες και μικρές ομάδες.

 

Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΩΝ 4 ΦΑΣΕΩΝ

Επίθεση – Μετάβαση από την Επίθεση στην Άμυνα – Άμυνα – Μετάβαση από την Άμυνα στην Επίθεση και ξανά από την αρχή. + ΣΤΑΤΙΚΕΣ ΦΑΣΕΙΣ. ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ ΔΟΥΛΕΥΟΥΜΕ ΣΕ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΑΓΩΝΑ.

 

Η ΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ

 

ΤΜΗΜΑΤΑ και ΕΝΟΤΗΤΕΣ

 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

Το σημερινό ποδόσφαιρο δέχεται όλο και πιο πολύ επιρροές από στοιχεία τακτικής και φυσικής κατάστασης.

Έχοντας υπόψη ότι η τεχνική είναι η βάση για όλα μπορούμε να πούμε ότι η ποδοσφαιρική προπόνηση πρέπει να γίνεται βάζοντας στόχους.

Το σύστημα των τμημάτων – ενοτήτων δείχνει ότι όλες οι πλευρές του παιχνιδιού πρέπει να εφαρμόζονται στον σχεδιασμό της προπόνησης.

Με αυτό τον τρόπο κρατάμε την προπόνηση ευχάριστη και έτσι η απόδοση αυξάνεται

Τα συστατικά της προπόνησης θα αποτελούνται πάντα από τα στοιχεία της τεχνικής και της τακτικής, ισορροπημένα και σε συνδυασμό με την φυσική / σωματική κατάσταση.

Τις ασκήσεις τις τοποθετούμε σε συγκεκριμένα προπονητικά τμήματα (μπλοκ – ενότητες). Αυτά διαμορφώνουν τις βάσεις για την προπονητική εξέλιξη με στόχο.

Τα προπονητικά τμήματα – ενότητες είναι ξεχωριστά το ένα από το άλλο, αν και υπάρχει επικοινωνία μεταξύ τους.

Στο τεχνικό επίπεδο π.χ. μπορεί το ‘ΤΜΗΜΑ 1 – τεχνική’ να λειτουργήσει σαν προετοιμασία για το ‘ΤΜΗΜΑ 2 – shooting = Άσκηση με στόχο την επίτευξη τέρματος ή Games = μορφές παιχνιδιών και αγώνων’.

Σε επίπεδο φυσικής κατάστασης η επικοινωνία μεταξύ των τμημάτων ορίζεται κατά κύριο λόγο από την αναλογία ποσότητα / ένταση από τα τμήματα ξεχωριστά.

Ο κανόνας εργασία – ξεκούραση πρέπει να επηρεάσει την σωστή σειρά των τμημάτων.

Στο τέλος το σύνολο της εργασίας θα πρέπει να ανταποκρίνεται στους σωματικούς στόχους.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Η σχετική εμπειρία είναι απαραίτητη για να αποφύγουμε σημάδια υπερκόπωσης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

ΠΡΟΠΑΙΔΩΝ ΕΠΣΕ (Β’ ΟΜΙΛΟΣ): Ληλάντιο-Ηρακλής Ψαχνών 3-2

Κώστας Λαγός

Γ’ ΕΠΣΕ (Β’ ΟΜΙΛΟΣ): Μονόδρυ-Αυλίδα 0-2 (pics)

Κώστας Λαγός

EVIASPORTS LIVE SCORE (ΣΑΒΒΑΤΟ 1/2)

eviasports