‘Άνοιγμα αυλαίας’ για το φετινό WRC με το θρυλικό Ράλλυ Μόντε Κάρλο, που διεξήχθη για πρώτη φορά το 1911 και το φετινό είναι το 87ο!
Την Πέμπτη 24/1 θα δοθεί η εκκίνηση, με το φινάλε να είναι προγραμματισμένο για την Κυριακή 27/1.
Αναλυτικά το πρόγραμμα:
Πέμπτη
Ειδική διαδρομή | Μήκος (χλμ.) | Εκκίνηση 1ου αυτοκινήτου |
SD Gap – Shakedown | 3,35 | 11:00 |
SS1 La Breole – Sellonet | 20,76 | 20:38 |
SS2 Avancon – Notre Dame Du Laus | 20,59 | 21:41 |
Παρασκευή
Ειδική διαδρομή | Μήκος (χλμ.) | Εκκίνηση 1ου αυτοκινήτου |
SS3 Valdrome – Sigottier 1 | 20,04 | 10:11 |
SS4 Roussieux – Laborel 1 | 24.05 | 11:14 |
SS5 Curbans – Piegut 1 | 18,47 | 2:37 |
SS6 Valdrome – Sigottier 2 | 20,04 | 15:23 |
SS7 Roussieux – Laborel 2 | 24,05 | 16:26 |
SS8 Curbans – Piegut 2 | 18,47 | 17:49 |
Σάββατο
Ειδική διαδρομή | Μήκος (χλμ.) | Εκκίνηση 1ου αυτοκινήτου |
SS9 Agnieres en Devoluy – Corps 1 | 29,82 | 09:48 |
SS10 St Leger Les Melezes – La Batie Nueve 1 | 16,87 | 11:06 |
SS11 Agnieres en Devoluy – Corps 2 | 29,82 | 13:47 |
SS12 St Leger Les Melezes – La Batie Nueve 2 | 16,87 | 15:08 |
Κυριακή
Ειδική διαδρομή | Μήκος (χλμ.) | Εκκίνηση 1ου αυτοκινήτου |
SS13 La Bollene Vesubie – Peira Cava 1 | 18,41 | 09:20 |
SS14 La Cabanette – Col de Braus 1 | 13,58 | 10:08 |
SS15 La Bollene Vesubie – Peira Cava 2 | 18,41 | 11:55 |
SS16 La Cabanette – Col de Braus 2 | 13,58 | 13:18 |
Το Ράλλυ Μόντε Κάρλο είναι ο πρώτος αγώνας ράλλυ, που θεσμοθετηθήκε, πριν από 108 χρόνια, μετά από ιδέα του αυτοκινητιστή Άντονι Nογκέ και των διευθυντών της Eταιρείας Θαλασσίων Λουτρών του Mονακό που βρήκαν υποστήριξη στον πρίγκιπα Aλβέρτο, ηγεμόνα τότε του κρατιδίου. Στο Mεσοπόλεμο η Aθήνα προτιμήθηκε από πολλούς ως αφετηρία του ράλι δίνοντας ευκαιρία και σε Έλληνες, όπως ο Παναγής Γιαννουλάτος, να αποκτήσουν εμπειρίες από διεθνείς διοργανώσεις.
Το 1949 και μετά από δέκα χρόνια διακοπής -λόγω του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου- ξεκίνησε και πάλι να διεξάγεται με συνέπεια, ενώ και το 1973 θεωρείται χρονιά-σταθμός, γιατί τότε ξεκίνησε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα (WRC), οπότε και το ράλλυ έγινε καθαρά επαγγελματικό. Αξίζει ν’ αναφερθεί πως τρεις φορές στο παρελθόν, στην περίοδο του Μεσοπολέμου, η εκκίνηση του ράλλυ έχει δοθεί στην Αθήνα!
Ο Σεμπαστιάν Λέμπ έχει κερδίσει εφτά φορές τον αγώνα, του οποίου είναι πολυνίκης και ακολουθεί με έξι νίκες ο Οζιέρ, που είναι ο μοναδικός με πέντε συνεχόμενες νίκες. Τέσσερις φορές έχουν βρεθεί στην κορυφή και οι Τίμο Μάκινεν και Βάλτερ Ρερλ, που έχουν κερδίσει τον αγώνα από τέσσερις φορές ο καθένας.
Σ’ ότι αφορά τους κατασκευαστές η Lancia έχει 13 νίκες, ακολουθεί η Citroen με 9 και τρίτη είναι η Ford με επτά.
Αναλυτικά οι μέχρι τώτα νικητές του Ράλλυ Μοντέ Κάρλο:
2018: Ogier-Ingrassia, Ford Fiesta WRC
2017: Ogier-Ingrassia, Ford Fiesta WRC
2016: Ogier-Ingrassia, VW Polo R WRC
2015: Ogier-Ingrassia, VW Polo R WRC
2014: Ogier-Ingrassia, VW Polo R WRC
2013: Loeb-Elena, Citroen DS3 WRC
2012: Loeb-Elena, Citroen DS3 WRC
2011: Bouffier-Panseri, Peugeot 207 S2000
2010: Hirvonen-Lehtinen, Ford Fiesta S2000
2009: Ogier-Ingrassia, Peugeot 207 S2000
2008: Loeb-Elena, Citroen C4 WRC
2007: Loeb-Elena, Citroen C4 WRC
2006: Gronholnm-Rautiainen, Ford Focus WRC
2005: Loeb-Elena, Citroen Xsara WRC
2004: Loeb-Elena, Citroen Xsara WRC
2003: Loeb-Elena, Citroen Xsara WRC
2002: Makinen-Lindstrom, Subaru Impreza WRC
2001: Makinen-Mannisenmaki, Mitsubishi Lancer Evo VI
2000: Makinen-Mannisenmaki, Mitsubishi Lancer Evo VI
1999: Makinen-Mannisenmaki, Mitsubishi Lancer Evo VI
1998: Sainz-Moya, Toyota Corolla WRC
1997: Liatti-Pons, Subaru Impreza WRC97
1996: T.Makinen-Harjanne, Mitsubishi Lancer Evo III
1995: Sainz-Moya, Subaru Impreza 555
1994: Delecour-Grataloup, Ford Escort RS Cosworth
1993: Auriol-Occelli, Toyota Celica Turbo 4WD
1992: Auriol-Occelli, Lancia HF Integrale
1991: Sainz-Moya, Toyota Celica GT4
1990: Auriol-Occelli, Lancia Delta Integrale
1989: Biasion-Siviero, Lancia Delta Integrale
1988: Saby-Fauchille, Lancia Delta HF 4WD
1987: Biasion-Siviero, Lancia Delta HF 4WD
1986: H.Toivonen-Cresto, Lancia Delta S4
1985: Vatanen-Harryman, Peugeot 205 T16
1984: Rohrl-Geistdorfer, Audi Quattro
1983: Rohrl-Geistdorfer, Lancia Rally 037
1982: Rohrl-Geistdorfer, Opel Ascona 400
1981: Ragnotti-Andrie, Renault 5 Turbo
1980: Rohrl-Geistdorfer, Fiat Abarth 131
1979: Βernard Darniche-Alain Mahe, Lancia Stratos HF
1978: Nicolas-Laverne, Porsche 911 Carrera RS 3.0
1977: Munari-Maiga, Lancia Stratos HF
1976: Munari-Maiga, Lancia Stratos HF
1975: Munari-Manucci, Lancia Stratos HF
1973: Andruet-«Biche», Alpine Renault A110 1800
1972: Munari-Manucci, Lancia Fulvia 1.6 HF
1971: O.Andersson-Stone, Alpine Renault A110
1970: Waldegard-Helmer, Porsche 911 S 2.2
1969: V.Elford-Stone, Porsche 911 T
1968: Elford-Stone, Porsche 911 T
1967: R.Aaltonen-Liddon, Mini Cooper
1966: P.Toivonen-Mikander, Citroen
1965: Makinen-Easter, Mini Cooper S
1964: P.Hopkirk-Liddon, Mini Cooper
1963: E.Carlsson-G.Palm, Saab 96
1962: E.Carlsson-Haggbom, Saab 96
1961: M.Martin-R.Bateau, Panhard PL 17
1960: W.Schock- R.Moll, Mercedes 220 SE
1959: Coltelloni-Alexandre, Citroen ID 19
1958: Monraisse-Feret, Renault Dauphine
1956: R.J.Adams-F.E.Bigger, Jaguar
1955: P.Malling-G.Fadum, Sunbeam 2.267 cc
1954: Louis Chiron, Lancia Aurelia
1953: Maurice Gatsonides-Wordlidge, Ford
1952: Sydney Allard-Guy Warburton (Γλασκώβη), Αllard
1951: Jean Trevoux-Roger Crovetto (Λισαβόνα), Delahaye
1950: Μarcel Becquart-H. Secret (Λισαβόνα), Hotchkiss
1949: Jean Trevoux-Marcel Lesurque (Λισαβόνα), Hotchkiss
1939: Jean Trevoux-Marcel Lesurque (Αθήνα), Hotchkiss
J. Paul-M.Contet (Αθήνα), Delahaye
1938: G.Baker Schut-Karelton (Αθήνα), Ford
1937: Rene Le Begue-Julio Quinlin (Στάβανγκερ), Delahaye
1936: L.Zafirescu-P.G.Cristea (Αθήνα), Ford
1935: Christian Lahaye-R.Quatressous (Στάβανγκερ), Renault
1934: Gas-Trevoux (Αθήνα), Hotchkiss
1933: M.Vaselle (Ταλίν), Hotchkiss
1932: M.Vaselle (Umea), Hotchkiss
1931: Donald Healey (Στάβανγκερ), Invicta
1930: Hector Petit (Jassy), Licorne
1929: Sprenger van Ejik (Στοκχόλμη), Graham-Paige
1928: Jacques Bignan (Βουκουρέστι), Fiat
1927: Lefebvre-Despaux (Κένιγκσμπεργκ), Amilcar
1926: Victor Bruce (John O Groats), AC ʼ
1925: Francois Repusseau (Τύνιδα), Renault
1924: Jacques Edouard Ledure (Γλασκώβη), Bignan
1912: Jules Beutler (Βερολίνο), Berliet
1911: Henri Rougier (Παρίσι), Turcat Mery
(Σε παρένθεση οι πόλεις, τις οποίες χρησιμοποίησαν ως αφετηρίες οι εκάστοτε
νικητές)