EVIASPORTS.GR ΑΛΛΑ ΣΠΟΡ ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

WRC: Ξεκίνημα με το θρυλικό Ράλλυ Μόντε Κάρλο! (pics+videos)

‘Άνοιγμα αυλαίας’ για το φετινό WRC με το θρυλικό Ράλλυ Μόντε Κάρλο, που διεξήχθη για πρώτη φορά το 1911 και το φετινό είναι το 87ο!

Την Πέμπτη 24/1 θα δοθεί η εκκίνηση, με το φινάλε να είναι προγραμματισμένο για την Κυριακή 27/1.

Αναλυτικά το πρόγραμμα:

Πέμπτη

Ειδική διαδρομή Μήκος (χλμ.) Εκκίνηση 1ου αυτοκινήτου
SD Gap – Shakedown 3,35 11:00
SS1 La Breole – Sellonet 20,76 20:38
SS2 Avancon – Notre Dame Du Laus 20,59 21:41

Παρασκευή

Ειδική διαδρομή Μήκος (χλμ.) Εκκίνηση 1ου αυτοκινήτου
SS3 Valdrome – Sigottier 1 20,04 10:11
SS4 Roussieux – Laborel 1 24.05 11:14
SS5 Curbans – Piegut 1 18,47 2:37
SS6 Valdrome – Sigottier 2 20,04 15:23
SS7 Roussieux – Laborel 2 24,05 16:26
SS8 Curbans – Piegut 2 18,47 17:49

Σάββατο 

Ειδική διαδρομή Μήκος (χλμ.) Εκκίνηση 1ου αυτοκινήτου
SS9 Agnieres en Devoluy – Corps 1 29,82 09:48
SS10 St Leger Les Melezes – La Batie Nueve 1 16,87 11:06
SS11 Agnieres en Devoluy – Corps 2 29,82 13:47
SS12 St Leger Les Melezes – La Batie Nueve 2 16,87 15:08

Κυριακή

Ειδική διαδρομή Μήκος (χλμ.) Εκκίνηση 1ου αυτοκινήτου
SS13 La Bollene Vesubie – Peira Cava 1 18,41 09:20
SS14 La Cabanette – Col de Braus 1 13,58 10:08
SS15 La Bollene Vesubie – Peira Cava 2 18,41 11:55
SS16 La Cabanette – Col de Braus 2 13,58 13:18

Το Ράλλυ Μόντε Κάρλο είναι ο πρώτος αγώνας ράλλυ, που θεσμοθετηθήκε, πριν από 108 χρόνια, μετά από ιδέα του αυτοκινητιστή Άντονι Nογκέ και των διευθυντών της Eταιρείας Θαλασσίων Λουτρών του Mονακό που βρήκαν υποστήριξη στον πρίγκιπα Aλβέρτο, ηγεμόνα τότε του κρατιδίου. Στο Mεσοπόλεμο η Aθήνα προτιμήθηκε από πολλούς ως αφετηρία του ράλι δίνοντας ευκαιρία και σε Έλληνες, όπως ο Παναγής Γιαννουλάτος, να αποκτήσουν εμπειρίες από διεθνείς διοργανώσεις.

Το 1949 και μετά από δέκα χρόνια διακοπής -λόγω του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου- ξεκίνησε και πάλι να διεξάγεται με συνέπεια, ενώ και το 1973 θεωρείται χρονιά-σταθμός, γιατί τότε ξεκίνησε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα (WRC), οπότε και το ράλλυ έγινε καθαρά επαγγελματικό. Αξίζει ν’ αναφερθεί πως τρεις φορές στο παρελθόν, στην περίοδο του Μεσοπολέμου, η εκκίνηση του ράλλυ έχει δοθεί στην Αθήνα!

Ο Σεμπαστιάν Λέμπ έχει κερδίσει εφτά φορές τον αγώνα, του οποίου είναι πολυνίκης και ακολουθεί με έξι νίκες ο Οζιέρ, που είναι ο μοναδικός με πέντε συνεχόμενες νίκες. Τέσσερις φορές έχουν βρεθεί στην κορυφή και οι Τίμο Μάκινεν και Βάλτερ Ρερλ, που έχουν κερδίσει τον αγώνα από τέσσερις φορές ο καθένας.

Σ’ ότι αφορά τους κατασκευαστές η Lancia έχει 13 νίκες, ακολουθεί η Citroen με 9 και τρίτη είναι η Ford με επτά.

Αναλυτικά οι μέχρι τώτα νικητές του Ράλλυ Μοντέ Κάρλο:

2018: Ogier-Ingrassia, Ford Fiesta WRC

2017: Ogier-Ingrassia, Ford Fiesta WRC

2016: Ogier-Ingrassia, VW Polo R WRC

2015: Ogier-Ingrassia, VW Polo R WRC

2014: Ogier-Ingrassia, VW Polo R WRC

2013: Loeb-Elena, Citroen DS3 WRC

2012: Loeb-Elena, Citroen DS3 WRC

2011: Bouffier-Panseri, Peugeot 207 S2000

2010: Hirvonen-Lehtinen, Ford Fiesta S2000

2009: Ogier-Ingrassia, Peugeot 207 S2000

2008: Loeb-Elena, Citroen C4 WRC

2007: Loeb-Elena, Citroen C4 WRC

2006: Gronholnm-Rautiainen, Ford Focus WRC

2005: Loeb-Elena, Citroen Xsara WRC

2004: Loeb-Elena, Citroen Xsara WRC

2003: Loeb-Elena, Citroen Xsara WRC

2002: Makinen-Lindstrom, Subaru Impreza WRC

2001: Makinen-Mannisenmaki, Mitsubishi Lancer Evo VI

2000: Makinen-Mannisenmaki, Mitsubishi Lancer Evo VI

1999: Makinen-Mannisenmaki, Mitsubishi Lancer Evo VI

1998: Sainz-Moya, Toyota Corolla WRC

1997: Liatti-Pons, Subaru Impreza WRC97

1996: T.Makinen-Harjanne, Mitsubishi Lancer Evo III

1995: Sainz-Moya, Subaru Impreza 555

1994: Delecour-Grataloup, Ford Escort RS Cosworth

1993: Auriol-Occelli, Toyota Celica Turbo 4WD

1992: Auriol-Occelli, Lancia HF Integrale

1991: Sainz-Moya, Toyota Celica GT4

1990: Auriol-Occelli, Lancia Delta Integrale

1989: Biasion-Siviero, Lancia Delta Integrale

1988: Saby-Fauchille, Lancia Delta HF 4WD

1987: Biasion-Siviero, Lancia Delta HF 4WD

1986: H.Toivonen-Cresto, Lancia Delta S4

1985: Vatanen-Harryman, Peugeot 205 T16

1984: Rohrl-Geistdorfer, Audi Quattro

1983: Rohrl-Geistdorfer, Lancia Rally 037

1982: Rohrl-Geistdorfer, Opel Ascona 400

1981: Ragnotti-Andrie, Renault 5 Turbo

1980: Rohrl-Geistdorfer, Fiat Abarth 131

1979: Βernard Darniche-Alain Mahe, Lancia Stratos HF

1978: Nicolas-Laverne, Porsche 911 Carrera RS 3.0

1977: Munari-Maiga, Lancia Stratos HF

1976: Munari-Maiga, Lancia Stratos HF

1975: Munari-Manucci, Lancia Stratos HF

1973: Andruet-«Biche», Alpine Renault A110 1800

1972: Munari-Manucci, Lancia Fulvia 1.6 HF

1971: O.Andersson-Stone, Alpine Renault A110

1970: Waldegard-Helmer, Porsche 911 S 2.2

1969: V.Elford-Stone, Porsche 911 T

1968: Elford-Stone, Porsche 911 T

1967: R.Aaltonen-Liddon, Mini Cooper

1966: P.Toivonen-Mikander, Citroen

1965: Makinen-Easter, Mini Cooper S

1964: P.Hopkirk-Liddon, Mini Cooper

1963: E.Carlsson-G.Palm, Saab 96

1962: E.Carlsson-Haggbom, Saab 96

1961: M.Martin-R.Bateau, Panhard PL 17

1960: W.Schock- R.Moll, Mercedes 220 SE

1959: Coltelloni-Alexandre, Citroen ID 19

1958: Monraisse-Feret, Renault Dauphine

1956: R.J.Adams-F.E.Bigger, Jaguar

1955: P.Malling-G.Fadum, Sunbeam 2.267 cc

1954: Louis Chiron, Lancia Aurelia

1953: Maurice Gatsonides-Wordlidge, Ford

1952: Sydney Allard-Guy Warburton (Γλασκώβη), Αllard

1951: Jean Trevoux-Roger Crovetto (Λισαβόνα), Delahaye

1950: Μarcel Becquart-H. Secret (Λισαβόνα), Hotchkiss

1949: Jean Trevoux-Marcel Lesurque (Λισαβόνα), Hotchkiss

1939: Jean Trevoux-Marcel Lesurque (Αθήνα), Hotchkiss
J. Paul-M.Contet (Αθήνα), Delahaye

1938: G.Baker Schut-Karelton (Αθήνα), Ford

1937: Rene Le Begue-Julio Quinlin (Στάβανγκερ), Delahaye

1936: L.Zafirescu-P.G.Cristea (Αθήνα), Ford

1935: Christian Lahaye-R.Quatressous (Στάβανγκερ), Renault

1934: Gas-Trevoux (Αθήνα), Hotchkiss

1933: M.Vaselle (Ταλίν), Hotchkiss

1932: M.Vaselle (Umea), Hotchkiss

1931: Donald Healey (Στάβανγκερ), Invicta

1930: Hector Petit (Jassy), Licorne

1929: Sprenger van Ejik (Στοκχόλμη), Graham-Paige

1928: Jacques Bignan (Βουκουρέστι), Fiat

1927: Lefebvre-Despaux (Κένιγκσμπεργκ), Amilcar

1926: Victor Bruce (John O Groats), AC ʼ

1925: Francois Repusseau (Τύνιδα), Renault

1924: Jacques Edouard Ledure (Γλασκώβη), Bignan

1912: Jules Beutler (Βερολίνο), Berliet

1911: Henri Rougier (Παρίσι), Turcat Mery

(Σε παρένθεση οι πόλεις, τις οποίες χρησιμοποίησαν ως αφετηρίες οι εκάστοτε
νικητές)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Π. Ζουρούδης: ‘Αναλαμβάνω την ευθύνη. Θα πρέπει να προχωρήσουμε’

Κώστας Λαγός

Γ. Ρέτσας: ‘Καλούμε την ΕΠΟ ν’ αποφασίσει την επανέναρξη των πρωταθλημάτων’

Κώστας Λαγός

ΓΣ Νεάπολης: Συμμετοχή σε αγώνες στίβου στα Ψαχνά

Κώστας Λαγός